2023

JOTA-JOTI is het grootste Scoutingevenement ter wereld. Elk derde volle weekend van oktober staat volledig in het teken van communicatie en techniek. De JOTA-JOTI van 2023 was van vrijdag 20 oktober tot en met zondag 22 oktober.

In 2023 was het thema van de JOTA-JOTI ‘Connecting Dots‘, we hebben van 20 t/m 22 oktober in totaal 172 groepen met elkaar verbonden.
Vanaf het Landelijk Station in Assendelft heeft de Landelijke JOTA-JOTI Organisatie totaal 134 verbindingen gemaakt.

De openingsuitzending was op vrijdag 20 oktober om 22:00, de uitzending werd gedaan door in totaal 18 stations verspreid door Nederland. Ook vanuit Luxemburg werd er op de 80-meterband ondersteund met de openingsuitzending.

Het landelijk station was voor het eerst op bezoek in rayon A, en wel bij Scouting Assendelft.

Nieuw in 2023 was de JOTI Challenge Hacking Dots. Een digitale uitdaging waar vele groepen mee aan de slag zijn gegaan!
Alle groepen die de JOTI Challenge Hacking Dots succesvol hebben doorbracht staan op de Hall of Fame.