JOTA-JOTI Challenge 2023 – Hacking Dots

Tijdens de 2023 editie van de JOTA-JOTI is er iets nieuws: JOTA-JOTI Challenge 2023 – Hacking Dots. Tijdens deze challenge worden explorers, roverscouts en plusscouts uitgedaagd om verschillende technisch geavanceerde puzzels op te lossen. Via jotihack.com kan je tien verschillende opdrachten doen, waarbij de ene opdracht je naar de volgende opdracht leidt. Voor deze zoektocht heb je kennis nodig van techniek of je hebt de beste Google-vaardigheden nodig om tot de oplossing te komen! Dit jaar is een experiment of een challenge als deze voor herhaling vatbaar is, dus probeer het vooral uit!

Aan het eind van je zoektocht kan je het resultaat insturen naar info@jota-joti.scouting.nl en maak je kans op een toffe prijs!

De deelname aan de challenge is in principe individueel.

Prijs

Uiteraard doe je dit natuurlijk niet zo maar, maar maak je ook nog eens kans op een toffe prijs.

Per leeftijdscategorie (explorers, roverscouts, en plusscouts) worden aan de eersten (ja, je ziet het goed, meervoud) die aan het eind hun resultaat hebben ingestuurd en waarvan deze goedgekeurd is, een speciale badge uitgereikt. Deze badge is alleen te verkrijgen als winnaar van de JOTA-JOTI challenge en is verder niet te verkrijgen.

Verder komen alle correcte inzendingen ook in een aparte Hall of Fame te staan, met daarbij het tijdstip dat zij het resultaat opgestuurd hebben.

Criteria

Iedereen die wil kan meedoen, ook als je helemaal niet met de JOTA-JOTI meedoet. Je kan hier nog steeds mee in de hall of fame komen.

Zodra je de inzending van de resultaten doet, dan hebben wij de volgende informatie van je nodig:

• Je naam
  • Je leeftijd (om in de juiste leeftijdscategorie in te delen)
  • De code welke je op de laatste pagina te zien krijgt
  • Optioneel: De naam van je Scoutinggroep

Mocht je ook daadwerkelijke kans willen maken op die befaamde badge, dan kan dat alleen als jouw Scoutinggroep ook daadwerkelijk staat ingeschreven voor de JOTI of JOTA-JOTI. Verder hebben we dan ook de volgende informatie van je nodig:

• Een adres waar we je badge naar toe kunnen sturen
  • De naam van je Scoutinggroep (verplicht), zodat we kunnen controleren of je ook ingeschreven staat

Je kan de opdrachten doen tussen vrijdag 20 oktober 10:00 en zondag 22 oktober 18:00. Jouw antwoord op de challenge kan ook alleen tussen deze twee momenten worden ingestuurd.