Ik krijg geen inschrijfformulieren te zien hoe kan dit?
Je moet eerst ingelogd zijn op sol.scouting.nl dan pas worden de formulieren zichtbaar.

Tot wanneer kan ik mij inschrijven voor de JOTA-JOTI? 
Dit kan tot en met 15 september. Later gaat helaas niet vanwege de administratieve handelingen die dan moeten worden afgerond om tot een succesvolle JOTA-JOTI te leiden.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen van mijn inschrijving, wat nu?
Stuur een e-mail naar inschrijving(at)jota-joti.scouting.nl dan kijkt de organisatie na of de inschrijving toch is gelukt of dat er een probleem zich voor doet.

We zitten op twee locaties tijdens de JOTA-JOTI, is dit een probleem?
Dit is geen probleem. Echter geef wel beide locaties door aan inschrijving(at)jota-joti.scouting.nl zodat dit kan worden doorgegeven aan de mobiele equipe die op bezoek komt.

Ik heb geen correcte gegevens ingevuld, hoe dit aan te passen?
Log in op sol.scouting.nl ga naar mijn scouting, spel, mijn inschrijvingen. In het overzicht kun je de inschrijving voor de JOTA-JOTI vinden. Deze klik je aan en dan krijg je de deelnemersstatus te zien. Klik op inschrijfformulier en daarna op de knop wijzigen. Nu kun je de fout aanpassen. 

Ik heb mijn groep ingeschreven voor de JOTI maar we willen deze wijzigen naar JOTA-JOTI visa versa.
Log in op sol.scouting.nl ga naar mijn scouting, spel, mijn inschrijvingen. In het overzicht kun je de inschrijving voor de JOTA-JOTI vinden. Deze klik je aan en dan krijg je de deelnemersstatus te zien. Bij de status wijzig je de status naar ‘deelnemer wilt inschrijving annuleren’ en geef dan de rede op van annuleren. Hierna ga je naar het formulier JOTA-JOTI en schrijf je je opnieuw in.

Mijn zendamateur is helaas verhinderd maar we willen toch graag mee doen aan JOTA wat nu?
Stuur een e-mail naar info(at)jota-joti.scouting.nl dan kijkt de organisatie of we je kunnen helpen aan een andere zendamateur.

Wanneer is de verzekering beschikbaar en kan ik deze afsluiten?
De verzekering wordt door de scoutshop verzorgd. Voor vragen hierover kun je bellen met: 033 – 496 02 60

Ik kan niet betalen met de groepsrekening, hoe kan dat?
Wij als JOTA-JOTI organisatie hebben ervoor gekozen om alleen via de privé bankrekening betalingen te laten voldoen. Dit hebben we gekozen omdat we hierdoor niet achter de betalingen hoeven aan te gaan. De deelnemerskosten kun je bij je penningmeester declareren zodat je deze weer terug ontvangt.

Waarom is het nodig om eerst de toestemming van de bijzondere call te sturen voordat ik mij inschrijf?
Dit is nodig om de deelname te kunnen garanderen in combinatie met de bijzondere call. Dit is zowel voor een verenigings call als aangevraagde bijzondere roepletters bij Agentschap Telecom.

Wat wordt er bedoeld met de toestemming voor bijzondere roepletters?
- Bijzondere roepletters aangevraagd bij Agentschap Telecom: De kopie van de brief waarin AT toestemming geeft voor het gebruik van de bijzondere roepletters hebben we nodig. De NAW-gegevens en de roepletters moeten goed leesbaar zijn bij de kopie. Een overzicht van de pagina van AT is niet geldig.
- Verenigings call: De houder van de vereningsroepletters moet per e-mail toestemming geven voor het gebruik van de roepletters tijdens de JOTA-JOTI. Stuur deze mail naar inschrijving(at)jota-joti.scouting.nl