Organisatiestructuur

In Nederland wordt JOTA-JOTI georganiseerd door een grote groep vrijwilligers. De organisatie is onderverdeeld in een centraal team, het organisatieteam (OT). Onder leiding van het OT organiseren verschillende kleinere teams een deel van het evenement.

Het organisatieteam wordt vertegenwoordigd door de projectleiding. Zij kan worden gezien als de centrale verbinder tussen verschillende teams en is verantwoordelijk om samen met die verbonden teams resultaat te boeken.

Rayons

Regionaal ligt de organisatie bij rayons, zij zijn de belangrijke verbinder tussen de verschillende deelnemende groepen en de landelijke organisatie.

In je Scoutinggroep

Als groep organiseer je zelf je eigen JOTA-JOTI of werk je samen met een andere groep uit jouw regio. Om deel te nemen schrijf je jezelf in, daarmee word je ook opgenomen in de verschillende mailinglijsten en kom je op de centrale kaart. Daarmee kunnen andere deelnemende groepen jullie makkelijker vinden.